El doctor
Juan Luis Miranda Romero, Metge Psiquiatra, Perit Judicial, Director
de l'Institut Català d'Altes Capacitats és, en l'Europa d'avui, un dels
científics que més ha aprofundit en el coneixement de la ment, la
intel·ligència humana, les altes capacitats, la superdotació i les
seves implicacions neurològiques i educatives.
A
l'actualitat el Dr. Miranda és el President de la Federació Catalana
d'Associacions i Centres de Superdotación i Altes Capacitats,
President del Consell Superior d'Experts en Altes Capacitats i
President del Consell Europeu de Perits Judicials i Forenses.
Ha sabut
combinar la pràctica clínica amb la docència, com Professor de
Psiquiatria Social en el Departament de Psiquiatria de la Universitat
de Barcelona. Ha dirigit importants centres com l'Institut Tomás Dolsa
de Barcelona.
Conseqüència
d'una vida dedicada a la investigació científica es pot afirmar, d'una
banda que, com Perit Judicial, -i en tots els casos- els Tribunals de
Justícia s'han pronunciat sempre en el sentit indicat pel Dr. Miranda
Romero en els seus dictàmens judicials.
Per altra
banda, el Dr. Miranda Romero, és el científic que ha establert, amb
caràcter general, el principi de causalitat entre la situació de
l'alumne superdotat, no reconegut com a tal en el sistema educatiu,
mitjançant un programa específic, i la violació al seu dret a una
educació orientada al ple i lliure desenvolupament de la seva
personalitat diferent, que atorga la Constitució Espanyola en els seus
articles 27 i 10.1
Com Director
de l'Institut Català d'Altes Capacitats, i amb la col·laboració d'un
important equip de científics Catedràtics, Neuròlegs, Psiquiatres,
contínua en posició puntera en el desenvolupament científic i
investigació de les capacitats cognitives emocionals, talents
específics i necessitats educatives dels nostres nens, adolescents i
joves.
CLICANT AQUÍ CURRICULUM PROFESSIONAL DEL Dr. JUAN LUIS MIRANDA ROMERO
PREGUNTES I RESPOSTES DEL DOCTOR
1. Què és, i quin és la principal activitat?
2. És necessari, el Diagnòstic complet a tots
els nens?
3. El nen ha d'adaptar-se al col·legi?
4. Com és la diversitat en una classe?
5. Els professors poden percebre aquesta gran
diversitat de capacitats?
6. I, els diferents talents que tots els nens
tenen?
7. I si la psicòloga del col·legi li fa una
valoració psicopedagògica?
8. Els professors saben fer adaptacions a l'alta
9. Té el col·legi obligació legal a fer-la?
10. Hi ha resistències minoritàries en alguns
col·legis?
11. No hi ha el risc de segregar-lo?
12. Com contactar?
|